środa, 12 marca 2008

Problemy z pisownią nazwiska


W okolicach Olsztyna i w Sętalu popularne nazwisko to Gal lub Gollan, Gall stąd często w urzędach pytano mnie przez ile "l", przez "a" czy "o" pisze się moje nazwisko , niezmiennie w takich sytuacjach odpowiadam "pisze się tak jak na boisku się strzela , to taki piłkarski gol". Skladano mi nawet kondolencje myląc moją mammę Jadwigę Gol ze zmarłą mieszkanką Nowych Włók Jadwigą Gal, mam nadzieję, że ta pomyłka wróży mojej mamie długie życie.
Rodowe nazwisko mamy brzmi Kowalska. Moja rodzina Kowalskich wywodzi się z okolic Starachowic w Sętalu spotkałam Kowalskich, których przodkowie pochodzą spod Mławy. Prawdopodobnie więzy krwi nas nie łączą, ale serdeczna przyjaźń po 15 latach już tak. Do spotkania rodzin Kowalskich doszło w Sętalu w 2004.

1 komentarz:

Polkanetka pisze...

Dorotko, przynieś na jutro tę Księgę tajemną, kórą przynosiłaś na jedne z pierwszych zajęć, okej?